Rubriky
Kronika

Za poznáním do Prahy, aneb vojenská muzea na Žižkově a v Kbelích

Pátek 19. 5. 2017.  Družina Mustangů a Rysů se schází v klubovně, kde je na programu přespávání v klubovně s následným výletem do Prahy. Po 18. hodině se v klubovně schází první příchozí. Po chvíli jsme už kompletní a začínají první hry, na které pak navazuje promítání filmu. Po filmu už je večerka a všichni jdou spát, aby načerpali síly na zítřejší den.

Sobota 20. 5. 2017. Všichni zvesela vstávají a chystají si věci na celodenní výlet do pražských muzeí na Žižkově a v Kbelích. Snídani skoro vdechneme a šup, šup rychle na vlak, který nás ochotně vezme do Prahy. Od hlavního nádraží jdeme pěšky na Žižkov, kde se nachází vojenské muzeum, které se věnuje 1. a 2. druhé světové válce. Což se hodí do naší celoroční hry, která se věnuje právě 2. světové válce. Musím říct, že expozice je to velmi zajímavá a naučná. Až neuvěřitelné je, co exponátů se tam nachází a z výborně udělané expozice na nás dýchá skoro živá historie. Dal by se tam strávit klidně celý den, ale bohužel čas je neúprosný a tak vyrážíme na další zastávku dnešního dne, což je letecké muzeum v Kbelích. Proto jdeme na metro, které nás dováží na zastávku v Letňanech a odtud pak autobusem do Kbel. Tam vystupujeme přímo před leteckým muzeem. Vstupujeme dovnitř a hned z nás všech jsou malí kluci, co se rychle ženou do prvního hangáru. Zde nás personál upozorní na svou čerstvou novinku, což je jejich hra o luštění a nacházení skrytých schránek. Kdo pak vše najde, tak u východu dostane dárek. Neodolali jsme a hru hráli jak děti, tak dospělí :). Opět jsem byl fascinován celou expozicí. Moci se podívat na letadla z úplného počátku létaní, pak z 1. a 2. světové války, na helikoptéry, proudová a civilní letadla, nebo na ruský přistávací modul. Také mě zarazil pohled do kokpitu ruského proudového letadla. Tolik tlačítek a spínačů jsem snad v životě neviděl.

Bohužel čas běžel až příliš rychle a museli jsme vyrazit zpět domů. Po úspěšném absolvování hry jsme si u brány vyzvedli odměnu a mířili zpět do Benešova s pocitem nádherně prožitého dne.

Hipík

Vyberte na jaké příspěvky chcete dostávat upozornění (vybírejte jednu možnost):